Kontakt

MPJ AUTO SERWIS
obsługa i naprawa pojazdów

 Gliwicka 74a

47-223 Brzeźce
 
 +48 77 481 86 21
 
 +48 508 369 714
 
 

Napisz do nas

   
Strona główna Sezonowa akcja

Sezonowa akcja

MAMY JUŻ DOBRE OPONY WIĘC W DROGĘ.

NIE SZTUKA SIĘ ROZPĘDZIC ‌..

Im szybciej porusza się samochód, tym trudniej go zatrzymać.

Seryjne samochody osobowe bez problemu rozpędzają się do prędkości 100 km/h w czasie ok. 10 sekund i krótszym. Odbywa się to na drodze o długości mniej więcej 200 metrów. Jednocześnie w identycznych warunkach drogowych wytracają tę prędkość do zera na dystansie około 40 m, co zajmuje ok. 3–5 s. Ten uproszczony przykład uzmysławia, jakie wymagania stoją współcześnie przed hamulcami. Wymieniamy klocki hamulcowe, tarcze a często zapominamy o płynie hamulcowym.

Płyn też się starzeje

Płyn hamulcowy ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy gdyż to właśnie on przenosi siłę z pedału hamulca na klocki hamulcowe. Od jego stanu zależy więc prawidłowe funkcjonowanie układu i nasze bezpieczeństwo.

 

Problemem są temperatury jakie panują w okolicach hamulców, szczególnie tarczowych. Sięgają one wielu setek stopni C (nawet do 800) i nieuniknione jest, że owo ciepło ogrzewa także płyn znajdujący się w cylinderku.

Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura wrzenia. Im wyższa tym lepiej.

 

Jest to bardzo ważny parametr, ponieważ jeśli podczas hamowania temperatura będzie wyższa niż temperatura wrzenia płynu pojawią się korki parowe, które spowodują spadek skuteczności hamulców praktycznie do zera. A temperatura wrzenia obniża się, ponieważ płyn jest higroskopijny (pochłania wilgoć z otoczenia) i nawet niewielka zawartość wody powoduje obniżenie wrzenia nawet o połowę.

 

Zagotowanie płynu nie wystąpi podczas powolnej jazdy, ale wystarczy pojechać w nawet niezbyt wysokie góry i podczas zjazdu może „braknąć” hamulca. Wówczas o tragedię nietrudno. Dlatego płyn powinno wymieniać się najrzadziej co dwa lata lub 40 do 60 tys. km.

 

Stan płynu można zmierzyć specjalnym przyrządem, ale ze względu na praktycznie brak mieszania się płynu, pomiar daje informację o stanie tylko w zbiorniczku. Znacznie gorzej może być przy kołach i aby sprawdzić faktyczny stan płynu, czyli w miejscu, gdzie zagrożenie korkami parowymi jest największe trzeba ściągnąć koło i spuścić trochę płynu.

 

Ważny jest również stan klocków hamulcowych, gdyż stanowią one swojego rodzaju izolator od rozgrzanej tarczy. Ponadto grubszy klocek i tarcza mogą zmagazynować więcej ciepła. Natomiast mocno zużyte klocki bardzo szybko się nagrzewają, więc zagrożenie przegrzaniem jest znacznie większe.

 

Czy warto ryzykować?

Pamiętaj, że płyn hamulcowy należy wymieniać na nowy co najmniej raz na dwa lata lub gdy mechanik sugeruje zbyt niską temperaturę wrzenia płynu. Zasada ta nie podlega dyskusji – wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z dużymi prędkościami lub dużymi obciążeniami samochodu jakość układu hamulcowego musi być na najwyższym poziomie. Podczas pracy płyn hamulcowy miesza się ze sobą w niezwykle ograniczonym zakresie lub nie miesza wcale. Jeśli przez mikronieszczelności w jednym z elementów układu hamulcowego nastąpiła absorbcja wilgoci, kontrola jakości w zbiorniczku może niczego nie wykazać. Stąd wymóg okresowej wymiany płynu niezależnie od wskazań testera. Wynik pomiaru może zatem przyspieszyć termin wymiany płynu, ale nigdy nie może jej opóźnić.

Zapraszamy na wymianę płynu hamulcowego!!!

Oferujemy Państwu PROFESJONALNĄ wymianę płynu w układzie hamulcowym przy pomocy nowoczesnego urządzenia firmy TRW AUTOMOTIVE YCB 351

YCB 351 jest elektrycznym urządzeniem odpowietrzającym do napełniania, płukania i odpowietrzania wszystkich hydraulicznych systemów hamulcowych i sprzęgłowych, również ABS, EDS, ESP i SBC. Urządzenie to pozwala na pracę z niskowiskozowymi płynami hamulcowymi (specjalnie do systemów ESP). Szczególną funkcją jest płynna regulacja ciśnienia po ustawieniu ciśnienia roboczego według wskazówek technicznych, utrzymywane jest w ciągu całego procesu odpowietrzania i wymiany płynu hamulcowego.

Do wymiany stosujemy płyn hamulcowy ATE DOT 4 SL.6

oraz wyczynowy DOT 4 SUPER BLUE RACING

Czas wymiany płynu hamulcowego wynosi około 30 minut.

Po płukaniu układu 90% klientów odczuwa poprawę

skuteczności hamowania.

Zapraszamy!